PR: Morsingbo starter virksomhed sammen med kammerat fra foreningslivet

Gang i foreningslivet efter corona ... Her er hjælp at hente

Foreningslivet har været hårdt presset under Covid 19 og alle savner at komme i gang igen. Men der kan være behov for en hjælpende hånd, så nedlukning og medlemsflugt bliver vendt til succes.

Foreningssider er en nystartet virksomhed, etableret af Benjamin Ravn, som er født i Glyngøre og opvokset på Mors, og Claus Sørensen fra Give. Begge har et bredt kendskab til udvikling af hjemmesider. De er også foreningsmennesker og kender selv til udfordringerne med at få løst de mange forskellige opgaver, der er i foreningsarbejdet.

Derfor har de udviklet denne løsning...

Formålet med Foreningssider er at lette arbejdet for foreninger, som er afhængige af frivilliges indsats i fritiden.

"Fra vores eget foreningsarbejde er vi bekendt med de udfordringer, der er med at få hænder nok til at løse alle opgaver. Derfor har vi udviklet denne løsning, som specifikt er tilpasset foreninger og klubber, og som de selv får adgang til at redigere. Det unikke ved vores løsning er ikke bare den hurtige og enkle adgang, men især at brugeren ikke skal starte helt på bar bund", forklarer Benjamin Ravn.

Foreningssider leverer en komplet hjemmeside med eksempel på indhold, som er relevant for en forening, og det er let at redigere - også uden forudgående kendskab til hjemmesider. Og selvfølgelig er hjemmesiden responsiv, så den præsenteres flot på alle enheder fra computer til mobil.

"Vi ønsker at give alle typer foreninger og klubber en brugervenlig og flot præsentation på internettet til netop deres forening. Behovene, vi dækker, og problemer, vi hjælper med at løse, er let tilgængelighed og administration, hurtigt og billigt i gang", udtaler Claus Sørensen.

Svømmeklubben fik kastet en redningskrans ...

"Vi har selvfølgelig savnet motionen og glæden ved at svømme, men vi har især savnet fællesskabet og hyggen ved at kunne mødes fysisk i svømmeklubben, men NU lysner det", siger Thomas Reffstrup, formand for Thyregod Svømmeklub (TSK).

I foreningslivet er de frivilliges indsats uvurderlig, men ofte er opgaverne mange og hænderne få - og opbygningen af en ny hjemmeside lyder som en uoverkommelig opgave. Det var i hvert fald situationen for formanden i Thyregod Svømmeklub, da telefonen pludselig ringede.

Thomas Reffstrup fortæller: "Vi glæder os virkelig til at komme i gang igen, men vi fik også lige pludselig travlt, for hjemmesiden skulle først være klar til at tage imod tilmeldinger. Der var kun 11 dage til, vi skulle åbne for tilmeldinger, da de ringer fra Foreningssider med et tilbud om en ny hjemmeside. Først kan jeg slet ikke se, hvordan vi skal nå det, men da vi ser, hvor hurtigt det er at komme i gang, og hvor meget der allerede ligger klar, så var der ingen betænkningstid – Og vi nåede det."

Med fælles indsats har Benjamin Ravn og Claus Sørensen etableret Foreningssider, som vil fokusere på at levere brugervenlige hjemmesideløsninger til foreninger og klubber.

"Vi håber gennem Foreningssider at være medspiller til at styrke foreningslivet", siger Benjamin Ravn og Claus Sørensen samstemmende.

Fakta:

Foreningssider.dk er en brugervenlig hjemmesideløsning målrettet foreninger og klubber.

Henvendelser om denne pressemeddelelse til:
Benjamin Ravn, tlf. 2062 7288 eller Claus Sørensen, tlf. 4041 8550

Se artiklen om Morsingbo starter virksomhed